Koop- en leveringsvoorwaarden

Algemene voorwaarden

LuxStyle is in handen van en wordt beheerd door Lux International Sales ApS. Alle prijzen zijn inclusief alle toepasbare belastingen. LuxStyle is een Deens bedrijf en daarom geldt het Deense recht. Enig dispuut zal dan ook voorkomen in de rechtbank van Odense, Denemarken.

Leeftijdsgrens

Als je onder 18 jaar bent, zul je expliciet toestemming moeten vragen aan je ouders of voogd om bij ons een bestelling te plaatsen. Onder geen enkele voorwaarde is het toegestaan om per factuur te bestellen wanneer je jonger dan 18 jaar bent. Als je een bestelling wilt plaatsen en je bent jonger dan 18 jaar, dan kun je één van onze methodes om vooraf te betalen gebruiken.

Beveiligde betaling

Alle betalingen aan LuxStyle worden over een beveiligde verbinding verwerkt. Deze verbinding wordt door PBS en door alle creditcardmaatschappijen geaccepteerd. Betalingen via je debit- of creditcard zijn in werkelijkheid veiliger dan andere betaalmethodes gezien deze altijd gekoppeld zijn aan de veiligheid van je eigen bank. Let op: We zullen de betaling pas in rekening brengen op het moment dat je bestelling verzonden is. Er zal na het bestellen een tijdelijke hold worden geplaatst voor het desbetreffende aankoopbedrag om de levering garant te stellen.

14 dagen recht van retour

Je hebt wanneer je bij LuxStyle bestelt altijd 14 dagen recht op retour. Dit houdt in dat wanneer je je over jouw aankoop hebt bedacht, je de mogelijkheid hebt om deze te retourneren voor een volledige restitutie. Houd er rekening mee dat we niet de kosten voor het retourneren zelf vergoeden. Deze kosten zul je zelf moeten betalen.

Het is van uiterst belang dat de artikelen die je naar ons terugstuurt zich in dezelfde staat bevinden als de staat waarin zij aan jou verkocht zijn, anders behouden wij ons het recht om de retournering te weigeren. Als je een product wilt retourneren, zorg er dan dus voor dat het product dat je terugstuurt zich in dezelfde staat bevindt als de staat waarin je het hebt ontvangen (dit houdt in dat het bijvoegen van de originele verpakking en dergelijke noodzakelijk is).

Het is altijd je eigen verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat jouw pakketje veilig bij LuxStyle aankomt.

Als de bestelling verzonden is met gratis verzending, dan zullen de daadwerkelijke verzendkosten in rekening gebracht worden. Je zult altijd de verzendkosten van je bestelling moeten betalen, ook in het geval van een retournering.

Retourneringen die volgens onze retourvoorwaarden, welke in deze Koop- en Leveringsvoorwaarden aangegeven worden, niet geaccepteerd zijn, worden maximaal 3 maanden (90 dagen) na ontvangst opgeslagen voordat zij vernietigd worden. Houd er rekening mee dat er nog steeds een betalingsverplichting geldt wanneer jouw pakketje vernietigd is.

Wil je jouw pakketje retourneren? Neem dan s.v.p. contact op met onze klantenservice om de juiste retourinstructies te ontvangen en misverstanden te voorkomen.

Defecte producten

In het geval dat je een product hebt ontvangen dat tijdens het verzenden beschadigd is geraakt, zullen we deze zeker zonder extra kosten voor je omruilen.

Wanneer je geen gratis nalevering wilt ontvangen, zijn we niet in staat om je een restitutie aan te bieden voor het beschadigde product. Je zult wanneer je geen vervangend product wilt ontvangen het product als een normale retournering moeten terugsturen. Is dit het geval, dan zul je de bovenstaande instructies voor het retourneren moeten aanhouden en zul je de kosten van het terugsturen zelf moeten betalen.

Tevredenheids-/Niet goed, geld terug garantie

Voor een aantal producten bieden wij een tevredenheids- en een niet goed, geld terug garantie aan. Je kunt deze producten naar redelijkheid gebruiken en binnen 90 dagen na aankoop terugsturen om je geld terug te krijgen. Ben je dus niet tevreden met je aankoop, dan zul je deze binnen 90 dagen aan ons moeten retourneren. Retourneringen die na het retourneringstermijn van 90 dagen binnenkomen zullen door ons worden geweigerd.

De tevredenheidsgarantie die LuxStyle biedt op een aantal van haar producten is enkel geldig voor de eerste bestelling voor dat product. In het geval van een abonnement zal enkel de eerste zending onder deze garantie vallen.

Indien je het pakketje wilt terugsturen volgens de richtlijnen van onze tevredenheidsgarantie, dan zul je een notitie aan het pakketje moeten bijvoegen waarin expliciet wordt aangegeven dat je gebruik wilt maken van de tevredenheidsgarantie. Houd er rekening mee dat de tevredenheidsgarantie enkel geldt voor klanten die de producten daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd - indien de producten niet zijn gebruikt, zijn onze reguliere voorwaarden van kracht.

Levering

LuxStyle streeft ernaar om haar leveringsgarantie in alle gevallen na te leven. Noch LuxStyle noch haar leveringspartners zijn werkzaam in het weekend. Onze leveringsgarantie is dus enkel tijdens werkdagen van kracht. Ons doel is om alle bestellingen binnen de genoemde tijdsperiode te verzenden. Houd er echter rekening mee dat er vertraging kan ontstaan aan de kant van onze leverancier (bijv.: PostNL). LuxStyle heeft zich aan haar verantwoordelijkheid voldaan door jouw bestelling binnen de genoemde tijdsperiode vanuit het warenhuis te verzenden. Daarnaast willen we je er op attenderen dat sommige artikelen vanwege grote vraag tijdelijk buiten voorraad kunnen zijn. Onze leveringsgarantie is ook in dit geval niet van toepassing.

Orderbevestiging

Wanneer een bestelling is geplaatst, wordt deze per direct naar ons warenhuis verstuurd om verwerkt te worden. Dit houdt in dat in sommige gevallen we niet in staat zijn om een geplaatste bestelling aan te passen aangezien deze al verzonden of verwerkt is.

Betalen per factuur

Indien je ervoor kiest om je bestelling achteraf te betalen, dan komen er € 4,95 factuurkosten bij.

De betaling door de klant dient binnen de gestelde betalingstermijn te worden voldaan aan een derde partij.

Alle rechten met betrekking tot het innen van deze facturen worden uitbesteed aan een derde partij die de inning van de vordering zal verzorgen. Indien de klant niet voor de vervaldatum betaalt, dan is de klant per direct in verzuim en zal hij of zij in gebreke worden gesteld.

Indien klant opnieuw in gebreke blijft, zal de klant aansprakelijk worden gesteld voor de aanmaningskosten, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten.

Deze buitengerechtelijke kosten worden berekend conform de Wet Incasso Kosten (WIK 2012).

Wij verzoeken u vriendelijk om het factuurbedrag uiterlijk binnen 10 dagen te voldoen op het rekeningnummer zoals aangegeven op de factuur.

Alle facturen zijn contant en zonder korting betaalbaar.

Bij niet tijdige betaling belopen de administratieve kosten per verstuurde interne rappel 10€. Deze kosten zijn door u verschuldigd.

Bij blijvende wanbetaling zal onze juridische dienst het dossier aan een gespecialiseerd invorderingsbureau overmaken. De vergoeding voor de externe inning van de verschuldigde bedragen wordt forfaitair begroot op 40,00€ en blijft volledig ten uwe laste, dit onverminderd de hierboven beschreven kosten voor interne rappels.

De rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel zijn als enige bevoegd om geschillen betreffende de betaling of de uitvoering van onze leveringen te beslechten.

Automatische leveringsdienst

Deze tekst is enkel van toepassing op klanten die onze automatische leveringsdienst hebben aangevraagd. Wanneer jij van deze dienst gebruikt maakt, zal dit duidelijk op jouw facturen en op de pagina waar je je eerste bestelling hebt geplaatst aangegeven worden.

Bestellingen die verstuurd worden via onze automatische leveringsdienst worden om de 30 dagen (of, indien deze dag in het weekend valt, de eerst volgende werkdag na 30 dagen) verzonden. Deze automatische leveringsdienst is niet bindend: je kunt op ieder gewenst moment opzeggen. Annuleringen moeten uiterlijk 3 dagen voor de datum van de volgende zending per e-mail worden doorgegeven aan onze klantendienst om te voorkomen dat de maandelijkse zending verstuurd wordt. De automatische leveringdienst is stopgezet zodra je een e-mail van onze klantenservice met daarin de bevestiging van de annulering hebt ontvangen.

Als je na jouw eerste levering niet tevreden bent, kun je de producten retourneren. Voor je eerst pakketje geldt, net als iedere andere bestelling, onze reguliere recht van retour van 14 dagen. Alle kosten, zoals de kosten van het product zelf, de factuurkosten en de verzendkosten, zullen gecrediteerd worden zodra wij jouw retournering hebben ontvangen. De leveringsdienst zal na ontvangst van je eerste verzending niet worden stopgezet tenzij hier expliciet aan onze klantenservice vermeld wordt.

Elk pakketje na de eerste verzending wordt niet meer gezien als een online aankoop en kan daarom, zodra deze vanuit ons warenhuis verzonden is, niet worden teruggestuurd.

Je kunt de frequentie en hoeveelheid van jouw leveringsdienst aanpassen door contact op te nemen met onze klantenservice.

Op alle automatische leveringen gelden onze reguliere factuurvoorwaarden. Dat betekent dat op facturen die opgesteld worden aan de hand van onze automatische leveringsdienst boetes, rente en het invorderen van schulden van toepassing zullen zijn.

Als één van je vorige bestellingen die gekoppeld is aan je abonnement betaald is met een creditcard, dan behoudt LuxStyle het recht om jouw creditcard aan te rekenen op het moment dat er een nieuwe zending wordt verstuurd.

Persoonlijke informatie

Al jouw persoonlijke informatie blijft vertrouwelijk bij LuxStyle en zal onder geen enkele voorwaarde verkocht of doorgegeven worden aan een derde partij.

Lux International Sales ApS
Postboks 201
DK-9600 Aars
Denemarken

BTW-nummer: NL823768454B01

Ingeschreven in het Deense handelsregister onder nummer 34904472.

Paymentmethods

Winkelmandje

Je hebt geen artikelen in je winkelmandje.

Bestel voor 16.30, en we sturen je pakketje vandaag nog weg.